Jeśli chcesz promować aplikację na Androida, jest to proces, który ma wiele podobieństw do promocji strony internetowej, ale także wiele różnice. Niektóre z tych samych rzeczy, które działają z promocją strony internetowej – takie jak optymalizacja wyszukiwarek i sieci społecznościowe, są nadal aktualne, ale muszą być używane w inny sposób, podczas gdy inne rzeczy są całkowicie unikalne dla aplikacji i zupełnie inne niż to, z czego jeszcze mogłeś skorzystać do. W tym artykule przyjrzymy się niektórym różnym rzeczom, których możesz użyć do promowania aplikacji i jakie dokładnie są różnice.

Optymalizacja wyszukiwarki

SEO jest nadal aktualne, ale stosowane w inny sposób. Oczywiście możesz pomóc w umieszczeniu swojego wpisu w Sklepie Play na szczycie SERP i możesz mieć niewielką przewagę tutaj, ponieważ jest to jedna z własnych stron Google. Jednak jednocześnie dobrym pomysłem jest przejrzenie linku do Twojej aplikacji w witrynie, a następnie promowanie poszczególnych stron w ten sam sposób poprzez optymalizację wyszukiwarek.

Inteligentne nazwy i opisy

Warto również zauważyć, że niektóre zasady SEO nadal mają zastosowanie do sposobu, w jaki Sklep Play plasuje się na liście. Na przykład użycie słów kluczowych i słów kluczowych jest nadal ważne i musisz spróbować przemyśleć rzeczy, których ludzie będą szukać, gdy znajdą Twoje aplikacje. W ten sposób możesz spróbować przekształcić nazwy aplikacji w rzeczy, które prawdopodobnie będą wyszukiwane, a nawet spróbować uwzględnić te słowa kluczowe w opisie. Aby dowiedzieć się, czego ludzie prawdopodobnie będą szukać, spójrz na narzędzie słów kluczowych Google, aby uzyskać pomysł, a następnie przejdź od tego – prawdopodobnie przełoży się to również na Sklep Play.

Inną podobną sztuczką jest powiązanie aplikacji z innymi popularnymi aplikacjami. Na przykład, jeśli twoja aplikacja jest podobna do innej aplikacji, o której wiesz, że jest popularna, zawsze możesz wspomnieć o tym w swoim opisie i zapewni to, że Twoja aplikacja zostanie znaleziona przez osoby, które mogą być zainteresowane tym, co masz do zaoferowania.

Oceny

Innym sposobem, w jaki Google decyduje, które aplikacje są na górze, a które na dole, jest przeglądanie ocen użytkowników. Krótko mówiąc, jeśli możesz zebrać wiele pozytywnych ocen, poinformuje to Google, że Twoja aplikacja jest dobra, w wyniku czego wypromuje ją dla Ciebie. Oczywiście jednym ze sposobów na osiągnięcie tego jest zachęcenie znajomych i krewnych do oceny Twojej aplikacji. Inną dobrą strategią jest posiadanie bezpłatnej i płatnej wersji aplikacji – przynajmniej na początek. W ten sposób Twoja darmowa aplikacja zyska dużo rozgłosu i będzie widoczna dla wielu osób, a ci, którzy ją polubią, kupią Twoją płatną aplikację. Oznacza to, że Twoja płatna aplikacja z pewnością uzyska pozytywne recenzje – ponieważ nie kupiliby pełnej wersji, gdyby nie byli fanami!
Korzystając z konsultanta SEO i, ogólnie rzecz biorąc, stosując strategie SEO, możesz przenieść swoją aplikację na nowy poziom. Kliknij tutaj po więcej informacji.