Jak wybrać nazwę domeny?

Wybór nazwy domeny jest szczególnie ważny w trakcie zakładania firmy. Należy postawić na nazwę chwytliwą oraz łatwą do zapamiętania, gdyż będzie widoczna dla wszystkich klientów. Nie może odstraszać, a wręcz przeciwnie ma na celu zachęcanie do skorzystania ze strony internetowej.

Jaka nazwa domeny przyciągnie klientów?

Nazwa domeny jest szczególnie ważna, gdyż każdy potencjalny klient na jej podstawie ocenia nie tylko samą stronę internetową, ale również i całą markę. Właściwa nazwa zwiększa ruch i zachęca do zakupu. Z tego względu w trakcie wyboru odpowiedniej nazwy domeny trzeba zwrócić uwagę na szereg czynników.

Przede wszystkim domena powinna być krótka, gdyż łatwo się ją zapamięta i bez problemu wpisze w wyszukiwarce. W taki sposób można też ograniczyć ryzyko podania błędnej nazwy, co przyczyni się do braku sukcesu w trakcie poszukiwań. Nazwa domeny powinna mieć 2, maksymalnie 3 słowa.

Nazwa nie powinna być zbyt skomplikowana, żeby można ją łatwo zapamiętać. Skomplikowane oraz niepopularne słowa wywołają same problemy. Kiedy nazwa jest już wybrana, przychodzi czas na projektowanie stron www Łódź to jedno z miast w Polsce, gdzie pracują najlepsi specjaliści z zakresu informatyki. Oprócz wybierania odpowiednich nazw stosują w nich słowa kluczowe, które odgrywają bardzo istotną rolę w pozycjonowaniu sklepu czy bloga. To właśnie dzięki słowom kluczowym w domenie wiadomo, czym zajmuje się firma. Dobrym sposobem na zdobycie nowych klientów jest wpisanie nazwy miejscowości w domenie.

Jaka powinna być nazwa domeny?

Nazwa domeny ma odzwierciedlać markę i odwrotnie. Rozwój marki jest czasochłonny, dlatego wpisanie nazwy do domeny pozwoli wyróżnić ją na tle konkurencji i poprawić ilość wejść na stronę internetową. Całkowicie zabrania się używania istniejących na rynku nazw oraz znaków – to plagiat i takie postępowanie jest karalne.

Warto podkreślić, że przedsiębiorca nie powinien marnować zbyt wiele czasu na wybór odpowiedniej nazwy domeny. Zamiast tego zdecydowanie lepiej jest skupić uwagę na budowaniu marki i marketingu, gdyż dobra, ale nieidealna nazwa nie jest przeszkodą w osiągnięciu sukcesu.

W nazwie domeny nie warto zawierać cyfr, myślników oraz dziwnych słów i pisowni. Nie mogą się znaleźć w niej błędy czy znaki towarowe oraz nazwy marek innych firm.