Wizytówki – co warto o nich wiedzieć?

Wizytówka to prostokątny, podręczny, niewielki kartonik, na którym widnieją dane konkretnej osoby czy firmy. Przydaje się, gdy nawiązujemy nowe znajomości. Dzięki niej nie musimy podawać swojego nazwiska czy dyktować numeru telefonu.

Wręczanie wizytówki

 Wizytówki dzieli się głównie na dwie grupy. Wizytówki osobiste, na których przedstawione jest imię i nazwisko właściciela, czasem jego tytuł naukowy oraz dane kontaktowe. Wizytówka służbowa dodatkowo posiada logo firmy, nazwę przedsiębiorstwa, pełnione stanowisko oraz dane do kontaktu, wraz ze stroną internetową.

Profesjonalna wizytówka

Współczesna wizytówka zwykle nie przekracza rozmiaru 9cm x 5,5cm, tak aby spokojnie mogła się zmieścić w portfelu. Drukarnie oferują wiele szablonów wizytówek, ale warto składać indywidualne zamówienia. Wizytówki pełnią niezwykle ważną funkcję w biznesie oraz są istotnym elementem wizerunku. Warto przemyśleć wygląd swojej wizytówki, a nie decydować się na powszechny wzór po brzegi zapełniony treścią. Należy pamiętać, iż służbowa wizytówka wręczana jest najczęściej partnerom biznesowym, dlatego ważne by była interesująca i przyciągała uwagę.

Cechy charakterystyczne wizytówki

Aby zaskoczyć wyglądem wizytówki swoich partnerów w biznesie czy zleceniodawców warto pamiętać o kilku jej ważnych cechach.

  • Grafika

Układ graficzny, dobór kolorów i czcionka powinny być dostosowane do kreacji graficznej już wcześniej użytej, między innymi w logo firmy.

  • Oryginalność

Rozmiar wizytówki powinien być raczej standardowy, natomiast materiał z jakiego ma zostać ona wykonana już niekoniecznie. Wszystko należy jednak stosować z umiarem.

  • Spójność

Bardzo ważnym elementem projektowania wizytówki jest spójność z całą koncepcją i ideą działalności. Wizytówka powinna charakteryzować się tym samym stylem oraz estetyką, co witryna internetowa oraz nawiązywać do rodzaju prowadzonej działalności.

  • Czytelność i atrakcyjność

Wizytówka wcale nie musi zawierać mnóstwa informacji! Zbyt dużo tekstu na małym kartoniku może zniechęcić do jej przeczytania. Niektóre słowa można zastąpić np. grafiką, co jest również o wiele bardziej atrakcyjne dla oka.

Wybór drukarni

Dokładnie należy przemyśleć miejsce wydruku swoich wizytówek. Zorientuj się przede wszystkim na temat metod prowadzonego wydruku oraz przejrzyj portfolio danej drukarni. Upewnij się, że wydruk wizytówek spełni Twoje oczekiwania!

Profesjonalnie wykonane wizytówki, zarówno osobiste jak i służbowe, oferuje np. Drukarnia Krosno Bimax Group.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *