Targetowanie reklam zapewnia skuteczne dotarcie do wybranej grupy docelowej

Reklama na Facebooku to obecnie najskuteczniejsza forma docierania do potencjalnego klienta. Niewątpliwie wpływ na to mają zaawansowane opcje targetowania przekazu reklamowego, które wykorzystują dane podawane przez użytkowników portalu.

Targetowanie reklam zapewnia skuteczne dotarcie do wybranej grupy docelowej

Targetowanie polega na precyzyjnym określeniu grupy docelowej, do której będą kierowane określone treści reklamowe. Istotą skutecznego targetowania jest dobór konsumentów pod względem posiadanych przez nich konkretnych cech, a następnie skierowanie przekazu reklamowego do ściśle określonej grupy. Członkowie wybranej grupy, ze względu na posiadane wspólne cechy, mają większe niż pozostali odbiorcy szanse na zostanie klientami danej firmy, bowiem adresatem przekazu reklamowego zostaje taka grupa docelowa, która prawdopodobnie będzie zainteresowana daną treścią.

Facebook daje wiele możliwości targetowania, ponieważ reklamy mogą być kierowane do użytkowników wybranych pod kątem miejsca zamieszkania, wieku, statusu związku czy preferencji politycznych. Jest to najlepsze narzędzie, jakie mogą wykorzystać firmy w celu zwiększania grona odbiorców swoich produktów i usług. Jak spośród wielkiej społeczności facebookowej wyłonić te osoby, które mają szansę zostać potencjalnym klientem danej firmy?

Według lokalizacji

Targetowanie na podstawie lokalizacji umożliwia kierowanie reklam dostosowanych do poszczególnych lokalizacji. Do wyboru mamy kraj, region lub miejscowość. Zakres targetowania może być rozszerzony o kierowanie reklamy do odbiorców znajdujących się w promieniu kilku lub kilkudziesięciu kilometrów od wybranej lokalizacji. Kierowanie według lokalizacji jest szczególnie pomocne dla lokalnych biznesów.

Według cech socjodemograficznych

Ta opcja umożliwia kierowanie reklam do konkretnych odbiorców w oparciu o takie dane jak płeć, wiek, wykształcenie, miejsce pracy, a nawet status związku. Wykorzystanie tych informacji pozwala na precyzyjne dotarcie do pożądanej grupy docelowej, np. sklep odzieżowy może skierować reklamę kolekcji dla młodych kobiet do dziewczyn w określonym przedziale wiekowym.

Według zainteresowań

Wykorzystanie danych użytkowników, które dotyczą ich zainteresowań na Facebooku daje szeroki wachlarz możliwości. Targetowanie na podstawie zainteresowań umożliwia trafne określenie grupy docelowej w oparciu o zainteresowania, polubienia fanpage’ów i przynależność do grup. W ten sposób można dotrzeć z przekazem do ściśle określonej grupy – np. reklamę karmy dla kotów można skierować do właścicieli tych zwierząt, a reklamę akcesoriów kuchennych do miłośników gotowania.

Według zachowań

Targetowanie według zachowania użytkowników daje reklamodawcy możliwość dotarcia do osób, które wykazują konkretną aktywność odnotowaną przez Facebooka. Odbiorców przekazu reklamowego można wyselekcjonować na podstawie ich nawyków zakupowych lub urządzeń jakich używają do przeglądania serwisu.

Największym atutem targetowania jest fakt, że niezależnie od branży i wielkości firmy można do wyznaczonych celów wykorzystywać najodpowiedniejsze opcje targetowania. W reklamie ściśle dopasowanej do konkretnej grupy odbiorców drzemie ogromny potencjał. Pozwala ona na zwiększenie efektywności sprzedaży oraz zbudowanie i podtrzymywanie więzi z klientem.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *