Reklama w miejscu sprzedaży

Robiąc zakupy chcemy, aby odbywało się to szybko, elastycznie i wygodnie. Często nie zdajemy sobie sprawy, jak wiele bodźców działa na podjęcie przez nas decyzji zakupowej. Mimo skrupulatnie przygotowanej listy zakupów zdarza nam się wrzucić do koszyka o wiele więcej rzeczy niż tylko te zaplanowane. Dlaczego?

supermarket

Powrót z zakupów do domu z wypełnioną po brzegi torbą, mimo iż w planie było tylko kilka rzeczy? Zapewne taki scenariusz zna większość z nas. Nasz wzrok przyciąga nie tylko promocyjna cena, ale też piękne stoisko czy eleganckie opakowanie, które samo w sobie jest nośnikiem emocji i narzędziem marketingowym.

Materiały POS

Podczas zakupów nie zdajemy sobie sprawy, że nasz wzrok przyciągany jest przez tzw. artykuły POS (ang. point of sale), czyli materiały wspierające sprzedaż.

Przykładem takich materiałów może być między innymi: wobler reklamowy, shelftalker czy hanger. Ich zadaniem jest w szczególności:
– ułatwienie kupującemu poruszania się po sklepie, aby mógł szybciej odnaleźć interesujące go produkty;
– uzupełnianie informacji o danym produkcie, co ma na celu ułatwienie podjęcia decyzji zakupowej;
– informowanie o cenie produktu;
– promowanie produktów w sklepie;
– przyciąganie uwagi klienta, co ma również pozytywnie wpłynąć na jego emocje i nastrój.

Inaczej mówiąc zadaniem artykułów POS jest wsparcie sprzedaży i wpływ na klienta w ten sposób, aby dokonał zakupu określonego towaru.

Kampania POS

Skutecznie przeprowadzona kampania POS może zdecydowanie zwiększyć sprzedaż produktów, czyli zachęcić nas, abyśmy zdecydowali się wrzucić do koszyka dodatkowe, nie zawsze zaplanowane rzeczy. Jak wynika z badań większość decyzji zakupowych jest podejmowana w miejscu sprzedaży, dlatego też woblery pos, stojaki czy inne tego typu materiały znajdują się w odpowiednim miejscu i na określonej wysokości, najczęściej w zasięgu wzroku klienta.

Artykuły POS najczęściej też są dobrze spersonalizowane, o określonym rozmiarze i kolorystyce – wszystko po to, aby zainteresować konsumentów treścią. Komunikaty zawarte na reklamie zachęcają nas do zakupu. Często są to dobrze zredagowane treści typu „call to action”, czy wezwanie do określonego działania.

Nowy trend

Niezależnie czy idziemy do sklepu jedynie coś pooglądać czy kupić, zapewne natkniemy się na materiały POS. Jednym z nowych trendów w tym zakresie jest digitalizacja POS-ów. Coraz częściej możemy zauważyć w nich np. diody, elementy drobnej elektroniki czy też ekrany, na których prezentowane są treści reklamowe.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *