Kilka ważnych zasad dotyczących prowadzenia fanpage’a na Facebooku

Obecnie posiadanie strony internetowej to za mało by zaistnieć w Internecie. Od kilku lat krąży powiedzenie „jeśli nie ma Cię na Facebooku, to nie żyjesz” i trudno się z tym nie zgodzić. Teoretycznie prowadzenie fanpage’a wydaje się proste. Rzeczywistość jednak pokazuje, że nie zawsze tak jest.

Hand pushing a Like button on a touch screen interface

Hand pushing a Like button on a touch screen interface

Większość z nas posiada prywatne konta na  Facebooku więc jesteśmy przekonani, że prowadzenie firmowej strony to „bułka z masłem”. Pogląd ten weryfikuje aktywność naszych fanów. Kiedy mimo usilnych starań, ilość „lajków” stoi w miejscu, a posty nie wywołują żywych dyskusji, wiedz, że musisz opracować plan działań.

Pozyskanie dużej liczby obserwatorów wymaga gruntownie przemyślanej i starannie zaplanowanej strategii. Nieregularne wrzucanie słabych jakościowo postów nie przysporzy Ci obserwatorów. Co więcej, zniechęci dotychczasowych fanów, a przecież nie o to chodzi.

Niestety recepta na sukces fanpage’a nie istnieje, ale przestrzeganie kilku ważnych zasad z pewnością pomoże Ci zbudować popularną stronę z atrakcyjnym dla użytkowników Facebooka contentem.

  1. Określ tematykę i grupę docelową.

Zakładając fanpage na Facebooku na samym początku należy przygotować strategię działania.  Szczegółowa analiza grupy docelowej, do której posty mają dotrzeć, umożliwi dostosowanie ich do potrzeb odbiorcy, dzięki czemu komunikaty, jakie przekazujesz mu za pośrednictwem Facebooka będą dla niego atrakcyjne.

  1. W pisaniu postów skoncentruj się na jakości, nie ilości.

Posty publikowane na fanpage’u powinny być spójne i dotyczyć prowadzonej działalności. Warto jednak zadbać o to, aby wpisy były różnorodne. Ciekawe, angażujące treści nie tylko będą częściej komentowane przez fanów. To również szansa na większą ilość udostępnień posta, dzięki czemu zobaczą go nawet te osoby, które nie polubiły jeszcze danego  fanpage’a.  Warto też wziąć pod uwagę promowanie wpisów, które wzbudzają największe zainteresowanie odbiorców. Takie działanie również skutecznie zwiększa zasięg posta.

  1. Informuj obserwatorów o tym co się u Ciebie dzieje na bieżąco.

Firma zmieniła siedzibę, wprowadziła nowe usługi, a może organizuje atrakcyjny konkurs? Takie informacje aż proszą się o publikację, zatem koniecznie należy je zamieścić na firmowym Facebooku. Systematyczne wrzucanie ważnych i atrakcyjnych treści zmotywuje odbiorców do wzmożonej aktywności. Nie należy jednak mylić systematyczności z nachalnym spamowaniem. Nadmierna ilość wrzucanych postów da efekt odwrotny do zamierzonego. Trzeba mieć na uwadze, że im szybciej pojawiają się posty, tym ich zasięg jest mniejszy, zatem dotrą do mniejszej liczby obserwatorów. Warto zatem zachować umiar w dodawaniu postów.

  1. Korzystaj z narzędzia do planowania postów.

To bardzo wygodna opcja, szczególnie, jeśli nie zawsze mamy czas na wrzucenie posta o określonej porze. Poza tym planowanie postów doskonale sprawdza się w weekendy czy święta. W te dni ludzie mają więcej czasu aby przeglądać Facebooka, więc warto pokazać im, że Twój fanpage tętni życiem także w te dni, kiedy firma realnie nie pracuje.

  1. Nawiązuj interakcje.

Sprawne odpowiadanie na komentarze i wiadomości obserwatorów to znak, że fanpage żyje, a jego autorowi zależy na obustronnej komunikacji ze swoimi obserwatorami. Oni z pewnością to docenią i odwdzięczą się za to komentując i udostępniając pojawiające się treści. Aby w weekendy, święta czy po godzinach pracy nie pozostawiać wiadomości od swoich fanów bez żadnej odpowiedzi, warto ustawić automatyczne odpowiadanie na wiadomości.

Korzystając z powyższych wskazówek nie należy spodziewać się natychmiastowych efektów. Budowanie własnej marki na Facebooku i pozyskanie wartościowych obserwatorów to wielomiesięczna praca. Mimo wszystko warto potraktować prowadzenie fanpage poważnie, bo stale rosnąca liczba fanów i ich aktywność na stronie to znak, że fanpage jest prowadzony efektywnie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *