Influencer marketing skutecznym sposobem na dotarcie do klienta

Nie ulega wątpliwości, że przyszłością marketingu są infuencerzy. Właściciele marek już dawno dostrzegli w nich potencjał i chętnie podejmują współpracę z osobami uznawanymi za liderów opinii w swojej branży. W czym tkwi siła influencerów?

uśmiechnięty-koledzy-pracujący-razem_23-2147577279

Wbrew pozorom, influencer marketing nie jest nową dziedziną marketingu, gdyż popularność i autorytet pewnych osób wykorzystywano w promocji produktów i usług od dawna. Jednak w ostatnich latach ten trend znacznie przybrał na popularności. Na czym tak właściwie polega influencer marketing? Jest to wyszukiwanie znanych i wypływowych osób w danej branży i angażowanie ich do współpracy polegającej na promowaniu produktu lub marki w społeczności, która skupiona jest wśród tej osoby. Do influencerów zaliczamy osoby blogerów, youtuberów, celebrytów, dziennikarzy, sportowców i wszelkie inne wpływowe osoby, które uznawane są za ekspertów w danej dziedzinie. Tym, co jeszcze definiuje influencerów to niewątpliwie duża aktywność w mediach społecznościowych, gdzie dzielą się swoimi opiniami ze swoimi obserwatorami.

Kanały social media, na których influencerzy są aktywni:

  • Facebook
  • Instagram
  • Platforma blogowa
  • Twitter
  • Youtube

Największą siłą influencerów jest umiejętność skutecznego wywierania wpływu na opinię innych. W sposób autentyczny i rzetelny dzielą się swoimi opiniami i odczuciami na temat produktów i usług. Potrafią budować wokół siebie grupę lojalnych odbiorców serwując im wiarygodne i przystępne w formie komunikaty. Opinie influencerów uznawane są bardziej autentyczne niż tradycyjne formy reklamy, dlatego stale rośnie liczba marek, które podejmują współpracę z osobami wpływowymi w danym środowisku. Rekomendacja influencera może dać o wiele lepsze efekty niż najpotężniejsza kampania reklamowa.

Czynniki wpływające na wybór influencera do współpracy:

  • Grupa docelowa
  • Zasięg/popularność
  • Dopasowanie do charakteru marki

Zanim firmy zdecydują się na współpracę z influencerem, dokładnie śledzą jego popularność w sieci. Im większa jest popularność wybranej osoby, tym większy posiada ona zasięg, a co za tym idzie, jej przekaz dotyczący produktu lub usługi trafi do dużego grona odbiorców. Informacje o popularności można czerpać m.in. z mediów społecznościowych (ilość fanów na Facebooku, Youtube, Instagramie itp.) czy z danych dotyczących ilości odsłon i unikalnych użytkowników z Google Analytics.

Współpraca na linii marka – influencer może przybierać różne formy. Do najpopularniejszych zalicza się:

  • Konkurs
  • Test/recenzja produktu
  • Artykuł sponsorowany
  • Reklama graficzna
  • Bycie ambasadorem marki

Dla wielu osób bycie liderem opinii to świetny sposób na łatwy zarobek, dlatego rzesze blogerów, vlogerów i innych osób aktywnych w sieci, zabiegają o współpracę z firmami z różnych branż (moda, gotowanie, kosmetyki itp.). Jednak trzeba mieć świadomość, że z dnia na dzień nie da się zostać popularnym i wpływowym influencerem. Wymaga to czasu i dużego nakładu pracy. Osoby, które zaczynały parę lat temu dziś zbierają plony swojej pracy. Obecnie nie jest łatwo się wybić, jednak regularnie publikując na blogu i udzielając się w mediach społecznościowych każdy ma szansę nim zostać. Oczywiście pod warunkiem, że treści będą interesujące, angażujące użytkowników, a osoba aspirująca do miana influencera będzie autentyczna i naturalna.

One thought on “Influencer marketing skutecznym sposobem na dotarcie do klienta”

  1. Kasia says:

    Influencer marketing to przyszłość!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *